Närästävätkö www-sivumme?

Kerro mielipiteesi HYY Ravintoloiden www-sivuista

Satu: Tällä viikolla käynnistyneessä kyselyssä pyydämme apua Sinulta, jolle nykyiset sivumme ovat jo käyneet tutuiksi.

Petri: Olemme toki ennenkin kysyneet käyttäjiltä – ja saaneet myös kiitettävästi vastauksia. Se on hienoa.

Satu: Tällä kertaa yritimme tiivistää kyselyä, vastaaminen kun ei saisi tuntua rasittavalta.

Mikko: Ravintoloiden sivut ovat osa isompaa kokonaisuutta. Ensin valmistuivat HYY Yhtymän uudet sivut. Parhaillaan teemme hostellin ja kiinteistöjemme sivuja ja sen jälkeen vuorossa ovat siis ravintolat. Kaiken tämän tarkoitus on, että HYYn liiketoiminnalla on yhdennäköiset ja mahdollisimman hyvin asiakkaita palvelevat sivut. Fiiliksiä uudesta sivumaailmasta saat kun käyt yhtymän sivuilla.

Petri: Nykyiset sivumme julkaistiin 2010. Eivät ne siis ihan ikäloput ole. Asia nyt vaan on niin, että nämä sivut ovat jääneet ajasta jälkeen. Esimerkiksi 2010 sivuilla ei käyty älypuhelimilla tai juuri muillakaan mobiililaitteilla.

Satu: Responsiivisuus eri päätelaitteilla on nykyisin jo oletusarvo.

Mikko: Hyvin sanottu. Responsiivisuudella tarkoitetaan, että sivuston sisältö muokkautuu lukijan päätelaitteen mukaan. Tekniikka kokonaisuudessaan onkin yhteistyökumppanillamme Franticilla hyvin hanskassa.

Petri: Mutta mitä muuta pitäisi huomioida? Onko jotain, jota kaipaat sivuille joka kerta, kun niillä käyt? Eivätkö bitit sula – närästääkö?

Kerro ajatuksistasi. Editoitu 18.8.2014: kysely sulkeutunut.

Satu Orismaa, Mikko Huttunen, Petri Minni

Kirjoittajat työskentelevät HYY Yhtymässä palvelukehittämisen, myynnin, markkinoinnin ja viestinnän parissa.