Ketterä kuusikymppinen rappusissa

Minun työnantajani nautiskelee parhaillaan kuudenkympin villityksestä. Uusittu ilme on pirteä ja vauhti reipas. Tällä kuusikymppisellä on katse tiukasti tulevassa ja ajatukset siellä menestymisessä.

Teemme töitä opiskelijan hyvinvoinnin eteen. HYY-identiteettimme on vahva ja perheen arvostus on suurta. Tämä näkyy myös sankarin uudessa ilmeessä, joka viestii yhteisöön kuulumista. Meillä on yhteinen arvopohja ja yksi arvoista on vastuullisuus. Meillä innostutaan tosissaan uusista ideoista, etenkin jos ne mitenkään liittyvät vastuullisempaan liiketoimintaan.

Minun tietojeni mukaan HYY on johtanut liiketoimintaansa vastuullisuuden vinkkelistä jo 1990-luvulta. Ainakin ensimmäinen ekotilinpäätös on tehty 1991. Työnantajani, HYY Ravintolat, oli silloin alle nelikymppinen.

Aihetta juhlaan

Tänä vuonna kuusikymppinen juhlii. Minusta on hienoa voida kertoa, että yrityksellämme on 60 vuoden kokemus yliopistojen ja korkeakoulujen opiskelijoiden ja henkilökunnan työn tukemisesta. Tätä viestitämme myös omalla juhlatunnuksella, joka kulkee logon mukana tämän vuoden. Kiitos sen suunnittelusta mainonnan suunnittelija Jaakko Veijolalle ja Wörks Oy:lle. Jaakko on samalla koko HYYn liiketoiminnan brändin arkkitehti.

Tämä kuusikymppinen kapuaa mieluummin portaita kuin tallaa tasamaalla. Sillä tavalla tavoitteet ovat aina vähän korkeammalla edessäpäin ja liikkumisessa on tekemisen meininkiä. Juhlavuosi on hyvä porras näissä rappusissa.

Satu Orismaa

Kirjoittaja on HYY Ravintoloiden myynti- ja markkinointipäällikkö.

Kuva: Maru Lemmetty